SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-87441" "

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:oru-87441"

  • Resultat 1-1 av 1
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  • Norling, Martina, 1967-, et al. (författare)
  • Language Learning in Outdoor Environments : Perspectives of preschool staff
  • 2015
  • Ingår i: Nordisk Barnehageforskning. - : OsloMet - Storbyuniversitetet. - 1890-9167. ; 9:1, s. 1-16
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • Language environment is highlighted as an important area in the early childhood education sector. The term language environment refers to language-promoting aspects of education, such as preschool staff’s use of verbal language in interacting with the children. There is a lack of research about language learning in outdoor environments; thus children’s language learning is mostly based on the indoor physical environment. The aim of this study is therefore to explore, analyse, and describe how preschool staff perceive language learning in outdoor environments. The data consists of focus-group interviews with 165 preschool staff members, conducted in three cities in Sweden. The study is meaningful, thus results contribute knowledge regarding preschool staffs’ understandings of language learning in outdoor environments and develop insights to help preschool staff stimulate children’s language learning in outdoor environments.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-1 av 1
Typ av publikation
tidskriftsartikel (1)
Typ av innehåll
refereegranskat (1)
Författare/redaktör
Norling, Martina, 19 ... (1)
Sandberg, Anette (1)
Lärosäte
Mälardalens universitet (1)
Örebro universitet (1)
Språk
Engelska (1)
Forskningsämne (UKÄ/SCB)
Samhällsvetenskap (1)
År

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy