SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Aman Robert 1982 ) srt2:(2020-2024)"

Search: WFRF:(Aman Robert 1982 ) > (2020-2024)

  • Result 1-10 of 43
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  • Aman, Robert, 1982-, et al. (author)
  • Normkritiska perspektiv på vuxenpedagogik och utbildning
  • 2020. - 1
  • In: Om vuxenutbildning och vuxnas studier. - Lund : Studentlitteratur AB. - 9789144133294 ; , s. 299-316
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • Detta kapitel behandlar begreppet normkritik och vad det innebär att anlägga ett normkritiskt perspektiv inom utbildning. Frågor som diskuteras är vad normer är, hur de skapas och varför det är viktigt att synliggöra och utmana dem. I grund och botten är det en fråga om makt, om att privilegieras eller marginaliseras. Efter en genomgång av olika förståelser av normkritiska perspektiv redogör kapitlet för två nyligen avslutade forskningsprojekt för att visa olika sammanhang och sätt som normkritik kan användas på inom såväl forskning som utbildning.
  •  
2.
  • Aman, Robert, 1982- (author)
  • Anna Haifish - konstnärernas krönikor
  • 2021
  • In: Bild & Bubbla. - Malmö : Seriefrämjandet. - 0347-7096. ; :229, s. 70-76
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)
  •  
3.
  • Aman, Robert, 1982- (author)
  • Bamse 50 år – nu har den röda björnen blivit medelålders
  • 2023
  • In: Östgöta Correspondenten. - Linköping : Mediehuset Corren. - 1104-0394. ; :20 mars, s. 10-11
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)abstract
    • Sveriges mest älskade björn har blivit medelålders. I femtio år har Rune Andréassons lille nalle i blå hängselbyxor och toppluva predikat vänlighet och vikten att stå upp mot orättvisor. Inte sällan med det prestationshöjande preparatet ”Dunderhonung” innanför pälsen. Serien har varit en framgångssaga från det första strecket.
  •  
4.
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  • Aman, Robert, 1982- (author)
  • Historien om Historieboken
  • 2022
  • In: Det Grymma Svärdet. - Stockholm : Lystring. - 1654-5842. ; :43, s. 52-69
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)
  •  
8.
  • Aman, Robert, 1982- (author)
  • How Ville Ranta Conquered France
  • 2024
  • In: The Comics Journal. - Seattle : Fantagraphics Books. - 0194-7869.
  • Journal article (pop. science, debate, etc.)abstract
    • Ville Ranta’s homepage offers links to two distinct comics blogs: one in Finnish, one in French. These choices are logical. Few other Nordic cartoonists have embraced the French comics scene with the same persistence as Ranta. In the autobiographical wing of his body of work, three books from a catalog of many more, Ranta expresses a constant longing for France. In the first two memoirs—2006's Papa est un peu fatigué ("Daddy’s a Little Bit Tired") and 2014's La Jérusalem du pauvre ("The Poor Man’s Jerusalem")—which focus on his struggles to balance an artistic career with family life, this theme serves predominately as a sidetrack. Ranta satisfies his yearning for France with the familiar accoutrements of a young Francophile: red wine, Serge Gainsbourg records and Breton striped shirts. But he also visits French comics festivals and attends drawing retreats in Paris. The third book, published in French by Edition Rackham in 2021, is fully devoted to his dream of making a name on the French comics scene. Succès, mode d’emploi ("Success: A User Manual"), known in Finnish by the even bolder title “How I Conquered France,” documents a challenging journey from humiliating experiences courting arrogant publishers and their broken promises to collaborating with Lewis Trondheim and having a book accepted into the Official Selection of the Angoulême International Comics Festival in 2011.
  •  
9.
  •  
10.
  • Aman, Robert, 1982-, et al. (author)
  • Introduction : Teaching with Comics: Empirical, Analytical, and Professional Experiences
  • 2022
  • In: Teaching with Comics. - Cham : Palgrave Macmillan. - 9783031051937 - 9783031051944 ; , s. 1-13
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • In this introduction, the editors outline the ideas of using comics in education, as well as make a short introduction of the different chapters included here. As comics have developed throughout the twentieth century, so have the methods of studying them and using them for educational practice. Thus, the scholarly focus of studying comics and their readers has often veered in different directions and taken different approaches, and the collection aims to gather some of these approaches—whether within the literary, social, and educational sciences. In this way, the collection demonstrates the breadth of comics research conducted across the globe, as well as the varied practices of using comics in the classroom for different purposes.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 43

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view