SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "WFRF:(Forsgren Mikael) srt2:(2005-2009)"

Sökning: WFRF:(Forsgren Mikael) > (2005-2009)

  • Resultat 1-10 av 14
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  •  
2.
  • Brorström, Björn, et al. (författare)
  • Doktorsutbildning för framtidens förvaltningsdoktorander : ett strategidokument från Högskolan i Borås
  • 2008
  • Annan publikation (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Ett mera kunskapsintensivt arbetsliv och tilltagande utmaningar för välfärdssamhället samverkar till att öka behovet av forskarkompetenser inom den offentliga sektorn. Allt fler personer med kvalificerade befattningar kommer i en nära framtid att behöva utföra forskningsliknande arbetsuppgifter, och delta i olika former av utvecklingsarbete och problemlösning som förutsätter ett tillgodogörande av vetenskapliga och analytiska arbetssätt. Förvaltningsdoktorer skulle kunna fungera som brobyggare mellan den svenska högskolan och den offentliga sektorns professioner, och därmed bidra till ett ökat in- och utflöde mellan å ena sidan den högre utbildningen och forskningen och å den andra en central del av välfärdsektorn. I denna rapport presenterar forskarna Björn Brorström, Olov Forsgren, Mikael Lind och Mikael Löfström ett förslag till en nydanande och professionsinriktad doktorsutbildning som riktar sig till framtidens förvaltningsexpertis.
  •  
3.
  •  
4.
  • Albinsson, Lars, et al. (författare)
  • Towards a Co-Design Approach for Open Innovation
  • 2008
  • Ingår i: <em>Designed for Co-designers workshop</em>, Participatory Design Conference 2008 (PDC 2008). - School of Informatics, Indiana University, Bloomington, U.S.A : School of Informatics, Indiana University, Bloomington, U.S.A.
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
  •  
5.
  • Albinsson, Lars, et al. (författare)
  • Turning the Internet Around : e-Me: The Students Ideal e-Service
  • 2006
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • Today students, as many other groups of citizens, are offered, indeed required to use, a rapidly increasing number of e-Services. They range from school and course sites to interactions with authorities as well as companies offering student discounts. This paper reports on a pioneering project in Sweden with a radical approach to this, namely to issue the student with a electronic assistant, an e-Me, that schools, authorities and companies are required to address when interacting with the student. A larger number of students and partners, universities, companies and authorities, have been engaged in the design of such an e-Me. It might be thought of as turning the internet around – rather than having students keep track of sites, they will have to come to the students and interact with them in the way specified by them.
  •  
6.
  •  
7.
  •  
8.
  • Forsgren, Olov, et al. (författare)
  • Experiences from setting up an Internet Shopping Collaboratory
  • 2007
  • Ingår i: Expanding the Knowledge Economy: Issues, Applications, Case Studies. Volume 4, Part 1.. - Amsterdam : IOS Press. - 9781586038014 ; , s. 850-857
  • Bokkapitel (refereegranskat)abstract
    • In today’s business there is a clear need to find innovative procedures regarding product- or service development where several stakeholders meet in the same arena. An unresolved quest, however, is how such an arena could be set up and which activities to perform. This paper describes experiences from establishing such an arena, called an Internet Shopping Collaboratory (ISC). The ISC assembled researchers, practitioners, consumers, and solution providers in refining ideas to new products aimed to a future e-market. The basic idea has been to apply a co-design approach. The paper outlines why the ISC project did not work and lessons that were learnt. In the paper we make equivalent comparisons from the characteristics of the evolving ISC to the Living Lab concept. A focus on content was found vital for getting the different stakeholders engaged in the collaboratory. The case described uses an ideal scenario technique and applies a co-design approach.
  •  
9.
  •  
10.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-10 av 14

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy