SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Orlenius Kennert) srt2:(2001-2004)"

Search: WFRF:(Orlenius Kennert) > (2001-2004)

  • Result 1-9 of 9
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  • Orlenius, Kennert (author)
  • De unga och livsfrågorna : För en värdeskapande skola
  • 2003
  • In: Locus. - Stockholm : Lärarhögskolan i Stockholm. - 1100-3197. ; 15:3, s. 39-47
  • Journal article (other academic/artistic)abstract
    • Begrepp som värdegrund och barnperspektiv används idag flitigt i retoriken kring vad skolan bör vara. Samtidigt ges många exempel - både från vardagserfarenheter och forskning - på det ambivalenta förhållande som råder mellan intentioner och praktik när det gäller frågor om normer och värden. För att förstå dessa förhållanden och för att utveckla skolan i värdeskapande riktning behövs en vändning mot den pedagogiska filosofin och frågor om innehåll/arbetssätt i skolan, menar författaren.
  •  
3.
  •  
4.
  • Orlenius, Kennert (author)
  • Gårdagens elever utbildar morgondagens vuxna
  • 2004
  • In: Etik i princip och praktik. En antologi om yrkesetik. - Stockholm : Lärarförbundet & Lärarnas Riksförbund. - 918509689X ; , s. 17-25
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
5.
  • Orlenius, Kennert (author)
  • Individuality and Solidarity : the Role and Goals in Religious Education
  • 2004
  • In: Towards a European Perspective on Religious Education. - Skellefteå : Artos och Norma förlag. - 9175802767 ; , s. 157-165
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • When I was born, in 1949, teachers in Sweden were not allowed to teach religion if they did not belong to the Swedish Lutheran Church.1 The name of the subject in school was ‘Christianity’ and religious education was also mainly about Christianity. Religion was in fact seen as a guarantee for security and stability. The society at that time, about fifty years ago, had changed from an agricultural society to an industrial one. This required a disciplined, specialized and rational worker. But during the last fifty years the economy and working life have gone through extensive changes. Nowadays only about 15% are employed in the manufacturing industry in Sweden and there is an increasing demand for a reflective, enterprising human being with power of initiative and personal accountability. As a logical consequence the society sometimes designates as a ‘K-society’ with knowledge, competence, competition, communication and creativity in focus (all words in Swedish being spelled with‘k’ as the first letter)
  •  
6.
  • Orlenius, Kennert (author)
  • Progression i lärarutbildningen
  • 2004
  • In: Tidskrift förlärarutbildning och forskning. - : Umeå universitet. - 1404-7659. ; 11:3-4, s. 117-131
  • Journal article (peer-reviewed)
  •  
7.
  •  
8.
  • Orlenius, Kennert (author)
  • Vad tål demokratin i skolan
  • 2003
  • In: Liksom värden, typ. - Lomma : Föreningen Lärare i religionskunskap (FLR). ; , s. 25-40
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
9.
  • Orlenius, Kennert (author)
  • Värdegrunden : finns den?
  • 2001
  • Book (other academic/artistic)abstract
    • Boken behandlar värdefrågor i skolarbetet, inkluderat frågor om värdeförskjutningar i samhälle och skola och frågor om lärares yrkesetik, demokrati och människosyn.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-9 of 9

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view