SwePub
Sök i SwePub databas

  Extended search

Träfflista för sökning "WFRF:(Osbeck Christina 1969) srt2:(2020-2024)"

Search: WFRF:(Osbeck Christina 1969) > (2020-2024)

  • Result 1-10 of 30
Sort/group result
   
EnumerationReferenceCoverFind
1.
  •  
2.
  • Lilja, Annika, et al. (author)
  • Barns existentiella frågor idag - och för 50 år sedan
  • 2020
  • In: Existentiella frågor i barns och ungas liv. - Malmö : Föreningen lärare i religionskunskap (FLR). ; , s. 29-39
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • I texten presenteras forskningsprojektet Barn och läroplan. Existentiella frågor och skolans svar. I projektet besvarar barn i årskurs 5 i 10 skolklasser frågor om vad de funderar över. Samma frågor har riktats till barn från och med sent 1960-tal fram till och med 2000-talets början. I den publicerade texten ges exempel på den forskningsmetodik som använts och några jämförande exempel ges med barns svar idag och för 50 år sedan. Exemplen utgör några första mycket preliminära analyser. I forskningsprojektet ingår tillika läroplansanalyser och lärarintervjuer i ett studium av didaktiska förhållningssätt till barns frågor.      
  •  
3.
  • Franck, Olof, 1958, et al. (author)
  • Inledning
  • 2023
  • In: Franck, O., Osbeck, C. & von Brömssen, K. (red), Religioner, livsåskådningar och etik: För lärare 4-9 och gymnasiet. - Malmö : Gleerups. - 9789151109169 ; , s. 13-16
  • Book chapter (other academic/artistic)
  •  
4.
  •  
5.
  •  
6.
  •  
7.
  • Lilja, Annika, 1963, et al. (author)
  • Conditions for development of a multidimensional ethical competence through group discussions in fiction-based ethics education
  • 2023
  • In: Education 3-13. - : Routledge. - 0300-4279 .- 1475-7575.
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • Based on an analysis of Swedish students’ group discussions while taking part in a fiction-based ethics education, this article presents conditions for the development of a multidimensional ethical competence. Four crucial conditions in students’ group discussions are identified: focus on the task, interest in each other’s contributions, knowledge about the object of the ethical analysis and its context, and explorations of the complexity of the human being. The results show that the fiction stories, and the students who act as more capable others, support the development by modelling in different ways; both procedural and substantial knowledge in ethics are required.
  •  
8.
  • Lilja, Annika, 1963, et al. (author)
  • Etikundervisning och en mångdimensionell etisk kompetens
  • 2023
  • In: Etik, berättelser och samtal: att använda skönlitteratur i etikundervisning. - Lund : Gleerups. - 9789151107547 ; , s. 41-54
  • Book chapter (other academic/artistic)abstract
    • I kapitlet presenteras inledningsvis några typer av etikundervisning som vilar på olika etiska teorier och som därför har olika mål. Delar av dessa olika typer av etikundervisning finns också representerade i den svenska läroplanen. Därefter utvecklas det perspektiv som tas vidare i boken, nämligen vad en mångdimensionell etisk kompetens kan innebära enligt elever och lärare.
  •  
9.
  •  
10.
  • Lilja, Annika, 1963, et al. (author)
  • Teachers’ perspectives on ethics education – expressed as opportunities and challenges
  • 2023
  • In: British Journal of Religious Education. - : Taylor & Francis Group. - 0141-6200 .- 1740-7931. ; 45:3, s. 240-250
  • Journal article (peer-reviewed)abstract
    • In Sweden, ethics education occupies a prominent position in the curriculum, both in the general, introductory sections and as a part of the subject religious education. The aim of this article is to investigate teachers’ insights regarding ethics education and to contribute knowledge about opportunities and challenges with ethics education, by analysing interviews with ten teachers. Five of the teachers used a fiction-based ethics education within a research and evaluation project, and five teachers used their ordinary ethics teaching. The analysis shows five different themes, time, the students’ background, safe relations, lesson plans, and fiction, to be crucial for ethics education, in relation to both opportunities and challenges. The analysis shows that ethics is a subject that occupies a special position, giving students an education that points to the world and provides opportunities to encounter and explore important situations,in other words, an education that develops a multidimensional ethical competence.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Result 1-10 of 30
Type of publication
journal article (14)
book chapter (11)
conference paper (2)
editorial collection (1)
reports (1)
other publication (1)
show more...
show less...
Type of content
peer-reviewed (16)
other academic/artistic (14)
Author/Editor
Osbeck, Christina, 1 ... (29)
Lilja, Annika, 1963 (16)
Franck, Olof, 1958 (13)
Sporre, Karin, 1952- (8)
Lifmark, David (7)
Lyngfelt, Anna, 1965 (6)
show more...
Sporre, Karin (6)
Kärnebro, Katarina (3)
von Brömssen, Kersti ... (2)
Rutkowski, M (2)
Lilja, Annika (2)
Kärnebro, Katarina, ... (2)
Rasanen, A (2)
Schnaufer, E. (2)
af Geijerstam, Åsa, ... (1)
Wiksten Folkeryd, Je ... (1)
Liberg, Caroline, 19 ... (1)
Engblom, Charlotte, ... (1)
Hort, Sofia (1)
Norrman, Kimberly, 1 ... (1)
Westman, Maria, 1963 ... (1)
Rasmusson, Maria, 19 ... (1)
Westling Allodi, Mar ... (1)
Lyngfelt, Anna (1)
Eriksson, Inger (1)
Siljehag, Eva (1)
Persson, Katja (1)
Lilliestam, Anna-Len ... (1)
Andersson, Klas (1)
Axelsson, Jan (1)
Franck, Olof (1)
Stolare, Martin (1)
Nordlund, Marie (1)
Osbeck, Christina (1)
Kilbrink, Nina (1)
Björk, Oscar, 1990- (1)
Palmér, Hanna (1)
Björklund, Camilla (1)
Bäck, Lisbeth (1)
Leymann, Birgitta (1)
Riad, Rasmus (1)
Suarez, Camilla (1)
Törnsäter, Christina (1)
Wettergren, Sanna (1)
Larsson, Kristoffer (1)
Asplund, Stig-Börje (1)
Holmqvist Lidh, Cari ... (1)
Buchardt, Mette (1)
Buchardt, Mette, 196 ... (1)
Lotz-Sisitka, Heila (1)
show less...
University
University of Gothenburg (28)
Umeå University (8)
Uppsala University (1)
Luleå University of Technology (1)
University West (1)
Karlstad University (1)
Language
English (19)
Swedish (11)
Research subject (UKÄ/SCB)
Social Sciences (27)
Humanities (12)

Year

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Close

Copy and save the link in order to return to this view