SwePub
Sök i SwePub databas

  Utökad sökning

Träfflista för sökning "WFRF:(Styvén Maria Ek) srt2:(2010-2014)"

Sökning: WFRF:(Styvén Maria Ek) > (2010-2014)

  • Resultat 1-10 av 23
Sortera/gruppera träfflistan
   
NumreringReferensOmslagsbildHitta
1.
  • Bal, Anjali S., et al. (författare)
  • You know you've got to, express yourself : A comparative study of self-expression through brand, women in six Asian nations
  • 2011
  • Ingår i: The Sustainable Global Marketplace. - : The Academy of Marketing Science. - 0939783363 ; , s. 165-
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)abstract
    • Consumers express themselves in a multitude of ways; one expression mechanism is brand consumption. Self-expression can be an important driver of consumer preference and choice. Despite the importance of self-expression, additional research is needed as to how brands are used as a means of self-expression. Previous studies indicate that the importance of brands for self-expression can differ across cultures. This study explores how female consumers in six Asian nations differ in the extent to which they express themselves through the use of their favorite brands.
  •  
2.
  •  
3.
  •  
4.
  •  
5.
  •  
6.
  • Johansson, Jeaneth, et al. (författare)
  • Business models at work in the mobile service sector
  • 2012
  • Ingår i: iBusiness. - : Scientific Research Publishing, Inc.. - 2150-4075 .- 2150-4083. ; 4:1, s. 84-92
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)abstract
    • This paper aims to enhance the knowledge of business models in the mobile service sector by exploring their key mechanisms and underlying components. By combining the business model literature with empirical interview-based case studies of 69 business models in the mobile service sector, it illustrates the findings of a longitudinal case study of a business model design attached to an iPhone application. A model for managing business model design in an open innovation context of mobile services is proposed. The model extends earlier frameworks by adding contingency aspects and the view of core resources for addressing logics in the dynamic sector. Findings highlight the importance of ventures in the mobile service sector continually managing the business model design in order to support the sustainability of their business models.
  •  
7.
  •  
8.
  • Johansson, Jeaneth, et al. (författare)
  • Projekt: MeMo - Meta-affärsmodell för mobila tjänster
  • 2010
  • Annan publikation (populärvet., debatt m.m.)abstract
    • Syftet med detta projekt är att identifiera affärsmodeller för mobila tjänster och att föreslå en meta-affärsmodell som kan tillvarata affärspotential genom samverkan mellan aktörer som tjänsteleverantörer, tjänsteförmedlare och kunder i ett större nätverk. I projektet samverkar forskare från fem forskningsområden (industriell marknadsföring, e-handel, redovisning & styrning, informatik, och industriell organisation) vid Luleå tekniska universitet (LTU) för att från sina respektive angreppsvinklar: Identifiera och beskriva affärsmodeller för mobila tjänster. Föreslå en meta-affärsmodell för att möjliggöra effektiva framtida affärer för mobila tjänsteleverantörer. Samla insamlade erfarenheter i ett white paper som kananvändas som stöd för utveckling av framgångsrika affärsmodeller för de deltagande företagen. Synliggöra vetenskapliga resultat i publikationer och presentationer. MeMo-projektet är finansierat av VINNOVA och genomförs i samarbete mellan LTU och TeliaSonera och ett antal av dess nuvarande och framtida tjänsteleverantörer. Genom Centrum för Distansöverbryggande Teknik (CDT) vid LTU och dess Living Lab-nätverk, når projektet ut till stora grupper av slutanvändare.
  •  
9.
  • Peighambari, Kaveh, et al. (författare)
  • Salesperson’s personality and relationship quality : Are you a friend or a customer?
  • 2012
  • Konferensbidrag (refereegranskat)abstract
    • This study investigates the quality of buyer-seller relationships from the seller’s perspective, by addressing the influence of salespeople’s personality traits on the quality of the relationships with customers as compared to friends. Results indicate that the personality traits of salespeople influence both of these relationships, but in different ways.
  •  
10.
  •  
Skapa referenser, mejla, bekava och länka
  • Resultat 1-10 av 23

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy