SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-29138"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:du-29138" > Staff members and m...

Staff members and managers’ views of the conditions for the participation of adults with profound intellectual disability or profound intellectual and multiple disabilities

Talman, Lena (författare)
Mälardalens högskola,Hälsa och välfärd,Welfare research; Prolonged Independent Living (PriLiv)
Wilder, Jenny, 1975- (författare)
Stockholms universitet,Mälardalens högskola,Utbildningsvetenskap och Matematik,Stockholm university, Sweden,Welfare research; Prolonged Independent Living (PriLiv),Specialpedagogiska institutionen,Mälardalen University, Sweden
Stier, Jonas, 1967- (författare)
Mälardalens högskola,Högskolan Dalarna,Akademin Humaniora och medier,Hälsa och välfärd,Dalarna university, Sweden
visa fler...
Gustafsson, Christine, 1967- (författare)
Mälardalens högskola,Hälsa och välfärd,PRILIV
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2018-07-11
2019
Engelska.
Ingår i: JARID. - : Wiley. - 1360-2322 .- 1468-3148. ; 32:1, s. 143-151
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • BackgroundParticipation is a central aspect of quality of life, and it is indicative of high‐quality outcomes for people with intellectual disabilities. However, participation is difficult to achieve for adults with profound intellectual and multiple disabilities.AimTo describe staff members’ perceptions of what participation means for adults with profound intellectual and multiple disabilities.MethodUsing a phenomenographic approach, 27 interviews were analysed resulting in variations in the conditions for participation.ResultsThe interviews revealed conditions for participation at individual, staff and organisational levels.ConclusionParticipation appears to be an un‐reflected phenomenon, and several conditions must be met to achieve it. The conditions are experienced being fundamental for adults within the target group to achieve any kind of participation. The staff members and managers’ perceptions of participation as conditional can make it more difficult for adults within the target group to achieve the Swedish disability policy goal of participation.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Sociologi -- Socialt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Sociology -- Social Work (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences (hsv//eng)

Nyckelord

intellectual disability practice
participation
perceptions
phenomenography
profound intellectual and multiple disabilities
Intercultural Studies
Interkulturella studier

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

  • JARID (Sök värdpublikationen i LIBRIS)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy