SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-3093"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-3093" > Review of :

  • Limberg, LouiseHögskolan i Borås,Institutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan,LinCS (författare)

Review of : Torras, Maria-Carme and Saetre, Tove Pemmer. Information literacy education: a process approach. Professionalising the pedagogical role of academic libraries.

  • Artikel/kapitelEngelska2009

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • University of Sheffield: Department of Information Studies,2009
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hb-3093
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hb:diva-3093URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:rec swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Information literacy is a cherished concept, especially within the profession of librarianship. The authors of this work are professionals in two academic libraries in the city of Bergen, Norway.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Högskolan i BoråsInstitutionen Biblioteks- och informationsvetenskap / Bibliotekshögskolan (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Information research: University of Sheffield: Department of Information Studies14:41368-1613

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Limberg, Louise
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Biblioteks och i ...
Artiklar i publikationen
Information rese ...
Av lärosätet
Högskolan i Borås

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy