Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hb-8722" >
Köprevolutionen :
Köprevolutionen : Hur den digitaliserade konsumenten transformerar handel, varumärken och marknadsföring
-
- Sundström, Malin, 1968- (författare)
- Högskolan i Borås,Akademin för textil, teknik och ekonomi,Swedish Institute for Innovative Retailing
-
Jonsson, Pernilla (författare)
-
Stoopendahl, Patrik (författare)
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789147116959
- 1
- Stockholm : Liber, 2015
- Svenska 184 s.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Digitaliseringen av samhället är en av vår tids största och mest omvälvande förändringar. Med den nya tekniken blir konsumenten och därmed även köpprocessen allt mer digital, och det ritar helt om förutsättningarna för många verksamheter.I den pågående ”köprevolutionen” står handeln i frontlinjen – dess gränssnitt digitaliseras snabbt. Digitaliseringen av köpet får dock konsekvenser långt utanför handelns gränser. Alla måste förstå vad som händer när det är konsumenterna som styr (och inte varumärkena), att köprevolutionen får konsekvenser för hela vårt sätt att göra affärer, från marknadsföring och varumärkespositionering till affärsmodeller och hur vi organiserar oss. Den här boken hjälper dig att förstå vad den digitaliserade köpprocessen betyder för just era kunder och er affär. Den hjälper dig att tänka nytt, att tänka konsumentcentrerat, att tänka digitalt.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
Nyckelord
- Business and IT
- Handel och IT
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- bok (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas