SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-53355"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hh-53355" > “A roller coaster, ...

  • Jonsson, Linus,1986-Högskolan i Halmstad,Akademin för hälsa och välfärd (författare)

“A roller coaster, both emotionally and work-wise…” : teachers in Swedish certified sport-oriented upper secondary schools experiences of the COVID-19 pandemic

  • Artikel/kapitelEngelska2024

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2024
  • Abingdon :Taylor & Francis,2024
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hh-53355
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hh:diva-53355URI
  • https://doi.org/10.1080/16138171.2024.2354549DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • This study aimed to explore how teachers at certified sports-oriented upper secondary schools (CSUSS) in Sweden experienced how the COVID-19 pandemic impacted their everyday practice and well-being. Individual in-depth interviews were conducted with 13 teachers (mean age: 44 years) from three CSUSS in southern Sweden. The interviews were analysed using abductive qualitativecontent analysis. The analysis resulted in one overreaching theme, ‘Making sense of changes in everyday practice and dealing with a changing world’, illuminating how the COVID-19 pandemic has impacted teachers. The teachers described the first lockdown as an initial shock that brought about changes in their workload and daily routines. The second lockdown was generally easier to handle, but they spent more time on planning and preparations, and had a greater focus on conveying theoretical knowledge and physicaltraining. Throughout the pandemic, they experienced a lack of social interactions; nonetheless, supportive colleagues and schools provided some relief. The teachers also experienced uncertainty regarding constantly changing restrictions; they learned, however, the importance of being flexible and creative in coping with these changes. Thus, the COVID-19 pandemic significantly impacted their everyday practice and well-being. © 2024 The Author(s). Published by Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Hertting, Krister,1972-Högskolan i Halmstad,Akademin för hälsa och välfärd(Swepub:hh)kriher (författare)
  • Lindgren, Eva-Carin,1962-Högskolan i Halmstad,Akademin för hälsa och välfärd(Swepub:hh)evalin (författare)
  • Johnson, Urban,1961-Högskolan i Halmstad,Akademin för hälsa och välfärd(Swepub:hh)urjo (författare)
  • Högskolan i HalmstadAkademin för hälsa och välfärd (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:European Journal for Sport and SocietyAbingdon : Taylor & Francis1613-8171

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy