SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-11854"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-11854" > Swedish school nurs...

Swedish school nurses’ experiences in supporting students with type 1 diabetes in their school environment

Thorstensson, Stina (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för hälsa och lärande,Forskningsspecialiseringen Hälsa och Lärande,Kvinna, barn och familj, Woman, Child and Family
Fröden, Marie (författare)
Public Health Center, Molkom, Sweden
Vikström, Viktoria (författare)
Herrhags School, Karlstad, Sweden
visa fler...
Andersson, Susanne (författare)
Högskolan i Skövde,Institutionen för hälsa och lärande,Forskningsspecialiseringen Hälsa och Lärande,Äldre och långvariga hälsoproblem, Older Adults and Long-Term Health Problems
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2016-08-02
2016
Engelska.
Ingår i: Nordic journal of nursing research. - : Sage Publications. - 2057-1585 .- 2057-1593. ; 36:3, s. 142-147
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Students with type 1 diabetes (T1D) need to take responsibility for their T1D and need professional support from school nurses. This study describes school nurses’ experiences in supporting students with T1D in school. A qualitative approach was used. After purposive sampling, six school nurses were interviewed and data were analyzed with qualitative content analysis. For professional support, a network around the student was enabled constituting of a continuous dialogue and responsibility and preparedness. For professional support a mutual commitment from the student, parents, and the school nurse was needed which was built from initiating participation and security, the school nurse’s ability to be present and available and on school nurse’s perceived competence. The conclusion of the study, and its practical implication, is that school nurses’ ability for professional support of students with T1D varied in relation to their perceived competence in nursing science as well as their ability to enable, strengthen and sustain teamwork and family–school team meetings.

Ämnesord

MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP  -- Hälsovetenskap -- Omvårdnad (hsv//swe)
MEDICAL AND HEALTH SCIENCES  -- Health Sciences -- Nursing (hsv//eng)

Nyckelord

Woman, Child and Family (WomFam)
Kvinna, barn och familj (WomFam)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Thorstensson, St ...
Fröden, Marie
Vikström, Viktor ...
Andersson, Susan ...
Om ämnet
MEDICIN OCH HÄLSOVETENSKAP
MEDICIN OCH HÄLS ...
och Hälsovetenskap
och Omvårdnad
Artiklar i publikationen
Nordic journal o ...
Av lärosätet
Högskolan i Skövde

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy