Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:his-15759" >
Analyzing the Impli...
Analyzing the Implications of Design Choices in Existing Simulation-Games for Critical Infrastructure Resilience
-
- van Laere, Joeri, 1974- (författare)
- Högskolan i Skövde,Institutionen för informationsteknologi,Forskningscentrum för Informationsteknologi,Informationssystem (IS), Information Systems,Univ Skovde, Sweden
-
- Ibrahim, Osama (författare)
- Stockholms Universitet,Stockholm Univ, Sweden
-
- Larsson, Aron, 1976- (författare)
- Mittuniversitetet,Avdelningen för informationssystem och -teknologi,RCR,Mid Sweden University, Sundsvall,Mid Sweden Univ, Sweden
-
visa fler...
-
- Olsson, Leif, 1969- (författare)
- Mittuniversitetet,Avdelningen för informationssystem och -teknologi,RCR,Mid Sweden University, Sundsvall,Mid Sweden Univ, Sweden
-
- Johansson, Björn, 1973- (författare)
- Linköpings universitet,Interaktiva och kognitiva system,Filosofiska fakulteten,COIN
-
- Gustavsson, Per, 1965- (författare)
- Combitech AB, Skövde,Combitech AB, Sweden
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2018-05-26
- 2018
- Engelska.
-
Ingår i: Simulation Gaming: Applications for Sustainable Cities and Smart Infrastructures. - Cham : Springer. - 9783319919010 - 9783319919027 ; , s. 15-23
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.1...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- A literature study has identified the major impacts of importantdesign choices in simulation models and simulation-games that model criticalinfrastructure resilience. The four major groups of design choices discussed inthis article are: (1) the chosen learning goal (system understanding or collaborationtraining), (2) realism and time scale of the scenario, (3) design of playerroles and communication rules, (4) number of action alternatives, replay-abilityand richness of performance feedback while playing. Researchers and practitionerswho build simulation-games for studying critical infrastructure resiliencecan use the accumulated insights on these four aspects to improve the quality oftheir game design and the quality of the simulation models the game participantsinteract with.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)
- TEKNIK OCH TEKNOLOGIER -- Annan teknik -- Interaktionsteknik (hsv//swe)
- ENGINEERING AND TECHNOLOGY -- Other Engineering and Technologies -- Interaction Technologies (hsv//eng)
Nyckelord
- Design choices
- Critical infrastructures
- Resilience
- Gaming-simulation
- Simulation
- Information Systems
- Informationssystem (IS)
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas