SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-46477"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hj-46477" >

Saari, Ulla A. (författare)
Tampere University of Technology, Tampere, Finland
Mäkinen, Saku J. (författare)
Tampere University of Technology, Tampere, Finland
 (creator_code:org_t)
2016
2016
Engelska.
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Based on a brand experience survey done on global mobile phone brands, we have analysed how brand experiences impact brand loyalty and are associated to prior product selections. We have created two conceptual models after doing exploratory factor analysis (EFA) on data collected from Finland (N=468). Our findings indicate that brand experiences of mobile phone brands consist of intellectual, sensory, behavioural, and eco-friendliness related aspects, and that the affective dimension that has earlier been linked to brand experiences is in fact associated more with brand loyalty. Also the perception of eco-friendliness in the brand experience can have an impact on brand loyalty and it is reflected in the product selection. Thus we suggest that integrated marketing and innovation management concentrate on improving the emotions consumers have towards a brand and measure this dimension to track how the brand has succeeded to deliver intellectual, sensory, behavioural and eco-friendliness related brand experiences.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Naturresursteknik -- Miljöledning (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Environmental Engineering -- Environmental Management (hsv//eng)

Nyckelord

brand experience
brand experience measurement
stakeholders
product development

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy