Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-142" >
Naturorienterande ä...
Naturorienterande ämnen : en samtalsguide om kunskap, arbetssätt och bedömning
-
- Mardones-Larsson, Sandra (författare)
- Myndigheten för skolutveckling
-
- Fagerlund, Peter (författare)
- Myndigheten för skolutveckling
-
- Dahlström, Petra (författare)
- Myndigheten för skolutveckling
-
visa fler...
-
- Ekborg, Margareta (författare)
- Umeå universitet
-
- Lindahl, Britt, 1948- (författare)
- Högskolan Kristianstad,Sektionen för lärande och miljö
-
- Israelsson, Marie (författare)
- Värmdö Gymnasium
-
- Lundegård, Iann (författare)
- Stockholms universitet
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789185589579
- Stockholm : Myndigheten för skolutveckling, 2008
- Svenska 71 s.
-
Serie: Stödmaterial, 1651-9787
- Relaterad länk:
-
http://www.skolverke...
-
visa fler...
-
http://libris.kb.se/...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Denna samtalsguide i de naturorienterande ämnena erbjuder lärare i ämneslag och arbetslag ett konkret verktyg för kollegial kompetensutveckling och diskussion om undervisningen i de naturorienterande ämnena, dess innehåll, arbetssätt och bedömning. Den tar sin utgångspunkt i den nationella utvärderingen av grundskolan (NU-03) med en reflekterande ansats och diskussionsfrågor att lyfta fram i olika samtalsarenor i skolan och mellan skolor.
Ämnesord
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- Grundskola
- kompetensutveckling
- lärare och lärarutbildning
- utbildningar
- ämnen
- kurser
- Subject didactics
- Ämnesdidaktik
- SOCIAL SCIENCES
- SAMHÄLLSVETENSKAP
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- bok (ämneskategori)