Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hkr-7288" >
Möjlighet att bedöm...
Möjlighet att bedöma pedagogisk planeringsförmåga? : pedagogisk utveckling av verksamhetsförlagd utbildning inom lärarprogrammet
-
- Johansson, Margreth, 1947- (författare)
- Högskolan Kristianstad,Sektionen för lärande och miljö,Forskning om verksamhetsförlagd utbildning vid Högskolan Kristianstad, Praha
-
- Palla, Marta, 1953- (författare)
- Högskolan Kristianstad,Sektionen för lärande och miljö,Forskning om verksamhetsförlagd utbildning vid Högskolan Kristianstad, Klear. Lead,
-
(creator_code:org_t)
- Kristianstad : Högskolan Kristianstad, 2010
- Svenska 12 s.
- Relaterad länk:
-
http://hkr.diva-port... (primary) (Raw object)
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Bedömning av den verksamhetsförlagda utbildningen är komplicerad. Kriterier och bedömningsgränser uppfattas som problematiska att åstadkomma. Presentationen bygger på resultat från ett utvecklingsprojekt vars fokus varit bedömning av den verksamhetsförlagda utbildningen inom lärarprogrammet. Under projektet ställdes frågan: På vilket kvalitativt sätt kan skriftliga pedagogiska planeringar av undervisningssituationer tjäna som bedömningsunderlag för examination av VFU? Resultatet visar att studenters planeringsförmågor varierar allt ifrån en holistisk förmåga till ett helt ostrukturerat förhållningssätt. Utifrån denna kartläggning av studenters varierande sätt att planera vill vi diskutera möjligheten att bedöma studenters pedagogiska planeringsförmåga.
Ämnesord
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- pedagogisk planering
- bedömning
- verksamhetsförlagd utbildning
- lärarprogrammet
- pedagogisk utveckling
- Education
- Pedagogik
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- rap (ämneskategori)