SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-14833"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-14833" > Automation of Digit...

  • Bernhard, Iréne,1953-Högskolan Väst,Avd för medier och design,LINA (författare)

Automation of Digital Public Services : Challenges when Working with Automated Systems and Striving for Inclusion of End-Users

  • Artikel/kapitelEngelska2019

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Trollhättan :University West,2019
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:hv-14833
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hv:diva-14833URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The increasing use of automated systems for decision making and decision supportin public administration is forming new practices and challenging public values. Automated decision-making systems are mainly used in administrative systems but require end-users of services to submit relevant data in correct ways to make the services functional. However, not all potential or intended users of these services have the competence and capacity to use them. There is a pressing need to uncover and analyze how professional staff at public agencies respond to users' problems caused by digitalization in general and automation in particular for those who have problems using the services since there is a legal requirement to provide impartial public services. The case study presented in this paper builds on a bottom-up qualitative study including in-depth interviews and observations at two Swedish authorities, the Swedish Public Employment Agency and the Swedish Social Insurance Agency, in two Swedish municipalities. The main contribution by the case study shows how challenges that the professional staff face when they have to support everyone when the main management method is to use automated systems. The first way of addressing risk of exclusion is improved personalized support by the professional "street-level" bureaucrats, and the second is the important support also provided by other citizens and users of the services that enhances inclusion. The study indicates the importance of forming new support structures when public services are digitalized with ambitions to be more efficient.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Wihlborg, ElinLinköping Univeristy, Linköping (författare)
  • Högskolan VästAvd för medier och design (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Uddevalla Symposium 2019Trollhättan : University West, s. 91-1059789188847409

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Bernhard, Iréne, ...
Wihlborg, Elin
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Systemvetenskap ...
Artiklar i publikationen
Uddevalla Sympos ...
Av lärosätet
Högskolan Väst

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy