SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-15103"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:hv-15103" > Student Assessment ...

Student Assessment in the Landscape of International Large-Scale Studies

Yang Hansen, Kajsa, 1969- (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Högskolan Väst,Avd för utbildningsvetenskap och språk,University of Gothenburg, Department of Education and Special Education, Gothenburg, Sweden,BUV,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
Johansson, Stefan, 1980 (författare)
Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för pedagogik och specialpedagogik,Department of Education and Special Education
 (creator_code:org_t)
2020-04-02
2020
Engelska.
Ingår i: Monitoring Student Achievement in the 21st Century. - Cham : Springer International Publishing. - 9783030389697 ; , s. 263-274
  • Bokkapitel (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Over the past six decades, the ILSA has changed the landscape of Swedish student assessment in many positive ways; however, it also has identified several areas of problems. In this chapter, we start with a general introduction of Swedish compulsory education system, followed by a retrospective view of the ILSA studies in Sweden, their benefits and drawbacks. This set the scene for student assessment within the framework of ILSA in Sweden today. Further, we elaborate upon the strength and weakness of Swedish grading system and national test system relating to educational quality and equity. While the national assessment systems failed to provide valid information about the trend in academic achievement, ILSA has functioned as an external support monitoring academic outcomes and educational equity over time. We present examples to illustrate the strength in the ILSA studies. Finally, we extend our perspective to the future possibilities and directions that ILSA can contribute to quality assurance in Swedish school system in general and student assessment in particular.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

Student assessment
Swedish compulsory education system

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kap (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Yang Hansen, Kaj ...
Johansson, Stefa ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Monitoring Stude ...
Av lärosätet
Högskolan Väst
Göteborgs universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy