SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-100325"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-100325" > Education for susta...

Education for sustainability in preschool : Swedish preschool teachers’ perspectives

Ohlsson, Anders (författare)
Dalarna University, Sweden
Borg, Farhana (författare)
Dalarna University, Sweden
Gericke, Niklas, 1970- (författare)
Karlstads universitet,Institutionen för miljö- och livsvetenskaper (from 2013)
 (creator_code:org_t)
Taylor & Francis, 2024
2024
Engelska.
Ingår i: Cogent Education. - : Taylor & Francis. - 2331-186X. ; 11:1
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Worldwide, preschool is recognized as an important arena for the implementation of education for sustainability (EfS). In Swedish preschools EfS has been a part of the national curriculum since 2019, but little is known about what this means in practice. Therefore, the purpose of this study is to increase our understanding about preschool teachers’ perspectives on teaching for sustainability. Using individual semi-structured interviews with 16 randomly selected preschool teachers in Sweden, the results of which were analyzed thematically and then quantitatively, this study examines how teachers put EfS into practice. Four teaching practices were identified: actively present teachers, children’s experiences as a basis for learning, children’s opportunity for agency–a democratic approach, and communication between children and teachers. Taken together, these four teaching practices demonstrate a pluralistic teaching tradition. The analysis also demonstrates a holistic perspective on subject content where environmental, social and economic issues are addressed. A third result is that EfS is carried out using three teaching strategies planned, spontaneous and semi-spontaneous. The identification of semi-spontaneous teaching is an important finding which is made possible in created learning environments aiming to stimulate children’s agency, which is of central importance in EfS and an important contribution from this study. 

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)

Nyckelord

Education for sustainable development
pluralism
preschool teachers’ perspectives
teaching strategies
thematic analysis
Biology
Biologi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ohlsson, Anders
Borg, Farhana
Gericke, Niklas, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Didaktik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogiskt arbe ...
Artiklar i publikationen
Cogent Education
Av lärosätet
Karlstads universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy