SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-1959"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-1959" > Value in use throug...

Value in use through service experience

Sandström, Sara, 1977- (författare)
Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning
Edvardsson, Bo, 1952- (författare)
Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning
Kristensson, Per, 1969- (författare)
Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning
visa fler...
Magnusson, Peter, 1960- (författare)
Karlstads universitet,Centrum för tjänsteforskning
visa färre...
 (creator_code:org_t)
Emerald, 2008
2008
Engelska.
Ingår i: Managing Service Quality. - : Emerald. - 0960-4529 .- 1758-8030. ; 18:2, s. 112-126
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Purpose – The aim of this article is to propose a framework for a new perspective on the total service experience, which dimensions influence it, and how a service experience is linked to value in use. Design/methodology/approach – The article is conceptual and suggests a new theoretical frame of reference describing value in use through service experience in technology-based services. Findings – According to this article, a service experience is the total functional and emotional value of a consumed service. The service experience is unique to every individual customer and the service consumption situation. Value in use is the cognitive evaluation of the service experience. Research limitations/implications – The framework is discussed in the context of technology-based services and will provide a basis for future research. Empirical studies are called for concerning service experiences in different kinds of service contexts. Originality/value – This article contributes a new framework, illustrating the service experience, which dimensions influence the service experience, and how it is linked to value. The framework is placed in a context of technology-based services. Unique to these kinds of services is a lack of personal interaction between the service producer and the customer.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Customer satisfaction
Functional differentiation
Services
Value-in-use pricing
Business Administration
Företagsekonomi

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy