Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kau-91707" >
Gemensamt lärande g...
Gemensamt lärande genom jämförelse och fördjupning
-
- Ekman, Stefan, Filosofie doktor, 1972- (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Karlstads universitet,Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013),KuFo – Kulturvetenskapliga forskargruppen,Karlstads universitet, Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013),Svensk nationell datatjänst (SND),Swedish National Data Service (SND)
-
- Francke, Helena (författare)
- Högskolan i Borås,Göteborgs universitet
-
(creator_code:org_t)
- Lund : Studentlitteratur AB, 2022
- 2022
- Svenska.
-
Ingår i: Använd rummet. - Lund : Studentlitteratur AB. - 9789144157795 ; , s. 241-249
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Den aktivitet som beskrivs i kapitlet bygger på uppgifter som flyttar fokus mellan enskilda exempel och jämförelse av exempel, vilket fördjupar och breddar förståelsen av det undersökta fenomenet. Vi illustrerar aktiviteten med hur kursdeltagarna i en uppdragsutbildning för yrkesverksamma arbetar med datatidskrifter, men den kan anpassas till olika situationer. Genom individuella förberedelser, klassrumsaktiviteter i tre grupperingar och ett skriftligt efterarbete undersöker och dokumenterar deltagarna tidskrifters likheter och särdrag.
- The activity described in the chapter is based on exercises that shift focus between individual examples and comparison of examples, which provides a deeper and broader understanding of the phenomenon under examination. We illustrate the activity with work on data journals that was carried out by participants in a professional-development course, but it is adaptable to a range of situations. By individual preparations, classroom activities in three types of groups, and a written follow-up task, the participants explore and document the journals' differences and similarities.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Biblioteks- och informationsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Information Studies (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
Nyckelord
- active learning
- ALC
- Active Learning Classrooms
- teaching and learning for HEIs
- aktivt lärande
- ALC
- rum för aktivt lärande
- högskolepedagogik
- Pedagogiskt arbete
- Educational Work
- Active Learning Classroom
- ALC
- forskningsdata
- jigsaw method
- data journals
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kap (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas