Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-220677" >
Expert user perspec...
-
Insanic, JasminaKTH,Kungliga tekniska högskolan (KTH)
(författare)
Expert user perspectives of the Ergo-Index model for analysis of work tasks
- Artikel/kapitelEngelska2017
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Lund :Lund University,2017
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:kth-220677
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:kth:diva-220677URI
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-67429URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:kon swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
QC 20180104
-
The purpose of this study is to evaluate an updated beta version of Ergo-Index, a digital tool for ergonomic risk assessments. The evaluation was performed with 15 expert users who assessed type, distance, height and exposure time of certain work tasks, as well as the usability of the tool. In conclusion, the users find the present state of the Ergo-Index suitable as a first screening method. Assessments of lifting work have the greatest inter-rater reliability. Further development of the digitalized version of the tool is needed to improve accuracy assessing input regarding pushing and pulling work tasks, and to increase usability.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Rose, Linda M,1963-KTH,Skolan för teknik och hälsa (STH),Avdelningen för Ergonomi,Kungliga tekniska högskolan (KTH)(Swepub:kth)u1vvdlgo
(författare)
-
Österman, Cecilia,1971-Linnéuniversitetet,Sjöfartshögskolan (SJÖ),Maritime Science(Swepub:lnu)ceosaa
(författare)
-
KTHKungliga tekniska högskolan (KTH)
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:NES2017 Conference ProceedingsLund : Lund University, s. 313-320
-
Ingår i:Proceedings of the 49<sup>th</sup> Annual Nordic Ergonomics Society Conference: Joy at workLund : Lund University, s. 313-3209789177531524
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas