SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-293337"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-293337" > Reliability assessm...

Reliability assessment of the dynamic behavior of high-speed railway bridges using first order reliability method

Allahvirdizadeh, Reza (författare)
KTH,Bro- och stålbyggnad
Andersson, Andreas, 1980- (författare)
KTH,Bro- och stålbyggnad,Swedish Transport Administration
Karoumi, Raid, 1962- (författare)
KTH,Bro- och stålbyggnad,Järnvägsgruppen, JVG
 (creator_code:org_t)
Athens, Greece : European Association for Structural Dynamics, 2020
2020
Engelska.
Ingår i: Proceedings of the International Conference on Structural Dynamic , EURODYN. - Athens, Greece : European Association for Structural Dynamics. ; , s. 3438-3450
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The operational speed of the trains is intended to be significantly increased forthcoming; which consequently questions the safety level of the current design concepts concerning different performance limits. Thus, the reliability of the simply supported single-span bridges is assessed in the current article adopting the first-order reliability method (FORM) approach. In this regard, the dynamic response of the aimed bridges is investigated under the passage of a series of moving loads using available closed-form solutions in the literature. Hereof, axle load, car body/train configuration, flexural rigidity, damping, mass and model uncertainties are considered as random variables; while train-track-bridge interactions are neglected and the procedure is repeated for a wide range of span lengths and train velocities. Then, the safety index corresponding to each case is evaluated by considering running safety as the limit state function; where, the bridge deck vertical acceleration is taken as the capacity of the system. The outcomes are presented as average probability of exceeding the limit state versus train speed and categorized based on span lengths.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Samhällsbyggnadsteknik -- Infrastrukturteknik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Civil Engineering -- Infrastructure Engineering (hsv//eng)

Nyckelord

Bridge dynamics
First order reliability methods
High-speed railway bridges
Running safety
Serviceability limit state
Structural reliability
Railroad plant and structures
Railroad transportation
Reliability
Structural dynamics
Uncertainty analysis
Closed form solutions
Limit state functions
Model uncertainties
Reliability assessments
Single-span bridges
Vertical accelerations
Bridge decks
Bro- och stålbyggnad
Civil and Architectural Engineering

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Allahvirdizadeh, ...
Andersson, Andre ...
Karoumi, Raid, 1 ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Samhällsbyggnads ...
och Infrastrukturtek ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy