SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-58720"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:kth-58720" > Adaptive simulation...

Adaptive simulation of turbulent flow past a full car model

Jansson, Niclas (författare)
KTH,Numerisk analys, NA
Hoffman, Johan (författare)
KTH,Numerisk analys, NA
Nazarov, Murtazo (författare)
KTH,Numerisk analys, NA
 (creator_code:org_t)
2011-11-12
2011
Engelska.
Ingår i: State of the Practice Reports, SC'11. - New York, NY, USA : ACM. - 9781450311397
  • Konferensbidrag (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The massive computational cost for resolving all turbulent scales makes a direct numerical simulation of the underlying Navier-Stokes equations impossible in most engineering applications. We present recent advances in parallel adaptive finite element methodology that enable us to efficiently compute time resolved approximations for complex geometries with error control. In this paper we present a LES simulation of turbulent flow past a full car model, where we adaptively refine the unstructured mesh to minimize the error in drag prediction. The simulation was partly carried out on the new Cray XE6 at PDC/KTH where the solver shows near optimal strong and weak scaling for the entire adaptive process.

Ämnesord

NATURVETENSKAP  -- Data- och informationsvetenskap (hsv//swe)
NATURAL SCIENCES  -- Computer and Information Sciences (hsv//eng)

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Jansson, Niclas
Hoffman, Johan
Nazarov, Murtazo
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
Artiklar i publikationen
State of the Pra ...
Av lärosätet
Kungliga Tekniska Högskolan

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy