SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-196698"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:liu-196698" > The effects of a wh...

The effects of a whole-class mathematics intervention on students fraction knowledge in primary school

Björkhammer, Cecilia (författare)
Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
Samuelsson, Joakim (författare)
Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
Träff, Ulf (författare)
Linköpings universitet,Psykologi,Filosofiska fakulteten
visa fler...
Östergren, Rickard (författare)
Linköpings universitet,Pedagogik och didaktik,Utbildningsvetenskap
visa färre...
 (creator_code:org_t)
2023
2023
Engelska.
Ingår i: Scandinavian Journal of Educational Research. - : ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD. - 0031-3831 .- 1470-1170.
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The intention of the study was to examine the effects of a fraction intervention in a whole-class environment. The intervention aimed to enhance students conceptual fraction knowledge, with a major focus on fraction magnitude understanding. This study included 120 fifth-grade students in standard classroom settings. Utilizing a cluster randomized controlled trial design, students were divided into either an intervention group (n = 64) or a control group (n = 56). Students in the intervention condition received a series of seven 35-minute lessons. Students in the control condition received "treatment as usual". Both post-test and delayed post-test results revealed that students in the intervention group performed significantly better than those in the control group on fraction concepts, with a stronger effect in measurement aspects compared to part-whole aspects. The intervention group also outperformed the control group on fraction arithmetic on both post-tests, while no significant difference was observed on fraction word problems.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)

Nyckelord

Intervention; mathematics; fraction learning; fraction magnitude; primary school; >

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy