SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-49623"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:lnu-49623" > Review of What is o...

  • Fleischer, Håkan,1974-Jönköping University,Språk-, litteratur- och mediedidaktik (författare)

Review of What is our current understanding of one-to-one computer projects : A systematic narrative research review

  • Artikel/kapitelEngelska2012

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Elsevier BV,2012
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:lnu-49623
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:lnu:diva-49623URI
  • https://doi.org/10.1016/j.edurev.2011.11.004DOI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-16694URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Accession Number: S1747938X11000509; Author: Fleischer, Håkan (⁎); Affiliation: University of Jönköping, School of Education and Communication, P.O. Box 1026, SE-551 11 Jönköping, Sweden; Number of Pages: 16; Language: English;
  • The aim of this article is to review cross-disciplinary accumulated empirical research on one-to-one computer projects in school settings as published in peer-reviewed journals between 2005 and 2010, particularly the results of teacher- and pupil-oriented studies. Six hundred and five research articles were screened at the abstract and title level, 36 were full-text mapped, and 18 of those were further analysed. The final analysis revealed two main themes of narration, which guided the further descriptions. The first theme, Pupil-Related Results, deals with classroom activities and learning experiences and the outcomes of one-to-one projects. The second theme, Teacher-Related Results, deals with how teachers comprehend and relate to one-to-one computer projects. The results show that the research field has not developed substantially since the previously published reviews. This paper discusses the reasons for this lack of development, as well as the need for political, scholarly and epistemological awareness when researching questions of one-to-one computer projects.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Jönköping UniversitySpråk-, litteratur- och mediedidaktik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Educational Research Review: Elsevier BV7:2, s. 107-1221747-938X1878-0385

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Fleischer, Håkan ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Educational Rese ...
Av lärosätet
Linnéuniversitetet
Jönköping University

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy