SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-12633"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-12633" > Augmented utilisati...

  • Famurewa, Stephen MayowaLuleå tekniska universitet,Drift, underhåll och akustik (författare)

Augmented utilisation of possession time : Analysis for track geometry maintenance

  • Artikel/kapitelEngelska2016

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • 2015-05-08
  • SAGE Publications,2016
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:ltu-12633
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:ltu:diva-12633URI
  • https://doi.org/10.1177/0954409715583890DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Validerad; 2016; Nivå 2; 20150511 (andbra)
  • The demand for increased capacity on existing railway networks is a challenge for many Europe-based infrastructure managers; addressing this challenge requires augmented utilisation of track possession time. It is considered that large-scale maintenance tasks such as geometry maintenance can be improved; thus, reducing the on-track maintenance time and allowing more traffic. In this study, an analysis of track geometry maintenance was performed with the objective of reducing the required possession time. The procedure and models for planning and optimizing track geometry maintenance are presented. A statistical model that uses a simulation approach was used to determine the condition of the track geometry, and a schedule optimization problem was formulated to support intervention decisions and optimize the track possession time. The results of the case study show that optimizing the maintenance shift length and cycle length are opportunities to reduce the extent of track possession required for the maintenance of the track geometry. In addition, continuous improvement of the tamping process through lean analysis promises about a 45% reduction in the required possession time for a tamping cycle.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Juntti, UllaLuleå Railway Research Centre (författare)
  • Nissen, ArneTrafikverket (författare)
  • Kumar, UdayLuleå tekniska universitet,Drift, underhåll och akustik(Swepub:ltu)uday (författare)
  • Luleå tekniska universitetDrift, underhåll och akustik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Proceedings of the Institution of mechanical engineers. Part F, journal of rail and rapid transit: SAGE Publications230:4, s. 1118-11300954-40972041-3017

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy