SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-66878"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-66878" > Gamification of Ent...

Gamification of Enterprise Systems: A Lifecycle Approach

El-Telbany, Ola (författare)
German University in Cairo, Al-Tagamoa Al-Khames New Cairo City, Cairo 11835, Egypt
Elragal, Ahmed (författare)
German University in Cairo, Al-Tagamoa Al-Khames New Cairo City, Cairo 11835, Egypt
 (creator_code:org_t)
Elsevier, 2017
2017
Engelska.
Ingår i: Procedia Computer Science. - : Elsevier. - 1877-0509. ; 121, s. 106-114
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Introducing an Enterprise Resource Planning (ERP) system within an organization can bring many benefits and paybacks, yet an effective implementation of a fully functioning ERP system is still a challenge, the odds are high the costly investment might turn into an implementation failure or even lead to bankruptcy. To prevent such situations, organizations need to go through several changes, and carefully manage the critical success factors affecting each stage of the ERP implementation lifecycle, respectively. Previous studies have observed that the majority of the challenges faced during the implementation of ERP systems arise from social and organizational aspects rather than technical ones. This is where gamification comes to the rescue. This research adopts a design science paradigm in an attempt to develop a gamified process for the ERP lifecycle, to ease and enhance the ERP implementation process. The objective of this research is threefold. Firstly, to explore the benefits ERP systems can render via the gamification of the ERP lifecycle. Secondly, to pinpoint the ERP lifecycle phases that are most likely to benefit from gamification. Thirdly, to gamify these formerly identified phases; that were found to be mostly affected by gamification, and test for the impact of gamification on them.

Ämnesord

TEKNIK OCH TEKNOLOGIER  -- Elektroteknik och elektronik (hsv//swe)
ENGINEERING AND TECHNOLOGY  -- Electrical Engineering, Electronic Engineering, Information Engineering (hsv//eng)
SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)

Nyckelord

Enterprise systems
ERP
implementation lifecycle
gamification
design science

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
El-Telbany, Ola
Elragal, Ahmed
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Elektroteknik oc ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Medie och kommun ...
och Systemvetenskap ...
Artiklar i publikationen
Procedia Compute ...
Av lärosätet
Luleå tekniska universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy