SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-96199"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:ltu-96199" > I just work here! E...

I just work here! Employees as co-creators of the employer brand

Näppä, Anna (författare)
Luleå tekniska universitet,Industriell ekonomi
Ek Styvén, Maria, Professor, 1969- (författare)
Luleå tekniska universitet,Industriell ekonomi
Foster, Tim (författare)
Luleå tekniska universitet,Industriell ekonomi
 (creator_code:org_t)
2023-03-20
2023
Engelska.
Ingår i: Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism. - : Taylor & Francis. - 1502-2250 .- 1502-2269. ; 23:1, s. 73-93
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study explores the role of employees as both a target group and co-creators of employer brand equity in tourism and hospitality. Extant research has largely focused on the effects of external employer brands; however, studies on internal employer branding have been lacking. The research problem is addressed through the conceptual lens of employer brand equity. To provide empirical insights into employee experiences, exploratory in-depth interviews were conducted with 16 employees in hotels, restaurants, and retail stores in Northern Sweden. While employees constitute a target market for internal employer branding, they also co-create the employer value proposition. Employees act as brand members, representatives, advocates and influencers, increasing knowledge about the organization internally and externally. However, in practice, companies in the service sector seem to place more focus on the customer experience than on reminding the employees of the brand promise towards them. This study identifies and describes the role of employees in the employer branding process by developing a new conceptual framework. Thereby, it adds to the understanding of co-creation in employer branding, an under-researched area which has been suggested to become a new paradigm in the employer branding literature.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

Employer branding
employer brand equity
co-creation
employees
Industriell marknadsföring
Industrial Marketing

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Näppä, Anna
Ek Styvén, Maria ...
Foster, Tim
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Scandinavian Jou ...
Av lärosätet
Luleå tekniska universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy