Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-14455" >
Profession, forskni...
-
Berglund, Lars
(författare)
Profession, forskning och praktik : 30 rektorers syn på specialpedagogisk professionalitet
- Artikel/kapitelSvenska2007
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Malmö högskola, Lärarutbildningen,2007
-
electronicrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:mau-14455
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-14455URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:svenska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
This article is a synthesis of four investigations made by students at the special educational program at Malmö University. It describes how headmasters experience the professional role of the special needs pedagogue in schools. Research questions concerning the relationship between higher education and school practice are elucidated in the article. The responses are analyzed and problematized with the help of von Wright’s Action theory as well as of Dahllöf’s frame factor theory. In the interviews headmasters describe the special educational activities and the special pedagogue profession as multifaceted and complex. This is a situation which impedes good functioning and effective use of competence resources. Moreover, headmasters are frequently caught between the visions of policy instruments and school practice, not least concerning situational acting, and the question of short or long term planning and acting.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Malmgren, Lise-LotteMalmö högskola,Lärarutbildningen (LUT)(Swepub:mau)lulima
(författare)
-
Riddersporre, BimMalmö högskola,Skolutveckling och ledarskap (SOL)(Swepub:mau)lubiri
(författare)
-
Sandén, IngridMalmö högskola,Lärarutbildningen (LUT)
(författare)
-
Malmö högskolaLärarutbildningen (LUT)
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Educare: Malmö högskola, Lärarutbildningen:2, s. 39-511653-18682004-5190
Internetlänk
Hitta via bibliotek
-
Educare
(Sök värdpublikationen i LIBRIS)
Till lärosätets databas