Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-3545" >
Att läsa Lolita på ...
-
Persson, MagnusMalmö högskola,Kultur-språk-medier (KSM)
(författare)
Att läsa Lolita på lärarutbildningen
- Artikel/kapitelSvenska2010
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
2010-01-01
-
Föreningen för utgivandet av Tidskrift för litteraturvetenskap,2010
-
electronicrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:mau-3545
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-3545URI
-
https://doi.org/10.54797/tfl.v40i3-4.11896DOI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:svenska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
In this article an example of class room work on Vladimir Nabokov’s novel Lolita is used to discuss text selection in teacher education. My starting point is that text selection far too seldom becomes a matter of risk taking. What happens when you as a teacher deliberately choose texts that may provoke your students? What are the didactic and ethical possibilities and difficulties? My thesis is that the choice of provocative literature can function as a productive bridge between aesthetical and instrumental ways of reading. Texts which challenge core values of the school and “the myth about the goodness of literature” open up for dialogues about the what, how and why of literature instruction.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Malmö högskolaKultur-språk-medier (KSM)
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:Tidskrift för litteraturvetenskap: Föreningen för utgivandet av Tidskrift för litteraturvetenskap40:3-4, s. 5-151104-05562001-094X0282-7913
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas