SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-39035"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-39035" > Configuring Places ...

  • Binder, ThomasCenter for Design Research, Copenhagen Denmark (författare)

Configuring Places for Learning : Participatory Development of Learning Practices at Work

  • Artikel/kapitelEngelska2006

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • London :Palgrave Macmillan,2006
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:mau-39035
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-39035URI
  • https://doi.org/10.1057/9780230522350_9DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kap swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Participatory approaches to the development of new practices at work have been widespread in Scandinavia, due largely to the tradition of collaboration and collective agreements on the labour market. Since the late 1980s, participation and change have increasingly been coupled to various notions of learning and learning organizations (for an overview, see Sandberg, 1992). Similarly, technological change became increasingly addressed as an issue of design rather than as a given precondition for changes in working life (Bjerknes et al., 1987). In the so-called Scandinavian tradition of systems design, IT systems for a particular customer organization are developed through a process of participatory design (Greenbaum & Kyng, 1991). Existing work practices are studied in a mixture of ethnographically inspired fieldwork, interviews and dialogue sessions. New IT systems are developed in iterative design cycles involving representative users in drafting and evaluating system prototypes. And a final system is typically put in place with the involved users acting as strong proponents for the chosen design. This tradition of user-oriented design of IT systems has shed new light on the relation between participation, learning and change and in particular the literature on computer supported cooperative work has contributed to the study of how practices at work evolve around communication artefacts. 

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Björgvinsson, ErlandMalmö högskola,Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3) (författare)
  • Hillgren, Per-AndersMalmö högskola,Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)(Swepub:mau)k3pehi (författare)
  • Center for Design Research, Copenhagen DenmarkInstitutionen för konst, kultur och kommunikation (K3) (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Learning, Working and LivingLondon : Palgrave Macmillan, s. 139-153978140394767397813495245329780230522350

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Binder, Thomas
Björgvinsson, Er ...
Hillgren, Per-An ...
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
och Datavetenskap
Artiklar i publikationen
Learning, Workin ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy