SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-49191"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-49191" > Edu-business within...

Edu-business within the Triple Helix. Value production through assetization of educational research

Ideland, Malin, 1970- (författare)
Malmö universitet,Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)
Serder, Margareta, Universitetslektor i utbildningsvetenskap, 1971- (författare)
Malmö universitet,Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)
 (creator_code:org_t)
2022-01-02
2023
Engelska.
Ingår i: Education Inquiry. - : Taylor & Francis. - 2000-4508. ; 14:3, s. 336-351
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Growing demands on evidence-based teaching, combined with increasing business involve-ment, constitute a transformation of education in which research and research collaborations have become commodities and selling points for companies. This article, building on interviews with 30 Swedish edupreneurs, explores how the discursive trope of the Triple Helix organises collaborations between the business sector, research, and school. In what ways do people in edu-business use research and research collaborations and what kinds of values do they expect to produce through different practices? The study identifies five approaches to research - philanthropists, influencers, ambassadors, brokers, and engineers - and describe the edupreneurs' manifold ways of using, relating to, and translating research into sellable products. Using the theoretical lens of assetization, we show how different values are produced: (1) economic - strengthening the company's brand; (2) pedagogical - changing teaching practices; (3) political - lobbying for policy change and changing public conversations; (4) academic - defining useful research and funding research, and (5) social - building networks. We conclude that the striving for Triple Helix collaborations preserves the entrepreneurial right to define useful research and providing legitimacy through the power of research, an important asset on the edu-market.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
HUMANIORA  -- Annan humaniora -- Etnologi (hsv//swe)
HUMANITIES  -- Other Humanities -- Ethnology (hsv//eng)

Nyckelord

Edu-business
Triple Helix
research use
power of research
commercialisation
assetization

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Ideland, Malin, ...
Serder, Margaret ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
HUMANIORA
HUMANIORA
och Annan humaniora
och Etnologi
Artiklar i publikationen
Education Inquir ...
Av lärosätet
Malmö universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy