Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mau-56127" >
Didaktik bör genoms...
Didaktik bör genomsyra hela lärarutbildningen
-
- Sjöström, Jesper, Professor, 1974- (författare)
- Malmö universitet,Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)
-
- Tyson, Ruhi, 1978- (författare)
- Stockholms universitet
-
(creator_code:org_t)
- 2022
- 2022
- Svenska.
-
Ingår i: Skola & Samhälle. - 2001-6727. ; :2022-05-12
- Relaterad länk:
-
https://www.skolaoch...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Hur kan lärarutbildningen dra nytta av didaktiska teorier och analyser? Jesper Sjöstrom och Ruhi Tyson menar att lärarutbildningens alla delar bör förhålla sig till didaktiska teorier och modeller med målet att stödja professionella lärare i att skapa meningsfull och forskningsförankrad undervisning, inte minst för bildningens skull.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- bildning
- lärarutbildning
- didaktik
- didaktiska teorier
- didaktiska modeller
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas