SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-64512"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:mdh-64512" > Elevating B2B Mobil...

  • Chirumalla, Koteshwar,Associate ProfessorMälardalens universitet,Innovation och produktrealisering (författare)

Elevating B2B Mobility with Sharing Autonomous Electric Vehicles : Exploring Prerequisite Criteria and Innovative Business Models

  • Artikel/kapitelEngelska2023

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI),2023
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:mdh-64512
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mdh:diva-64512URI
  • https://doi.org/10.3390/su151813757DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The transition towards a circular economy compels manufacturing companies in the transportation industry to reassess how they create, deliver, and capture value for their customers. Autonomous electric vehicles, with their advanced connectivity, autonomy, and efficiency, offer innovative business opportunities and services. However, there is limited knowledge concerning the sharing of autonomous electric vehicles in the business-to-business (B2B) market, particularly for industrial manufacturing companies. This study aims to identify the prerequisite criteria and potential innovative business models for sharing autonomous electric vehicles within a B2B context. To investigate this phenomenon, the study employs a case study approach within the heavy-duty vehicle industry, which involves a vehicle manufacturer and customers from a specific industry sector. The findings reveal that economic gain, service quality, and accessibility serve as prerequisite criteria for sharing autonomous electric vehicles in a B2B context. Furthermore, by leveraging a morphological framework, the study outlines five business model scenarios to explore the potential of sharing autonomous electric vehicles in enhancing B2B mobility. This research contributes to the field of business model innovation in a B2B context by introducing a model that delineates both the prerequisite criteria and potential business model concepts for the B2B sharing of autonomous electric vehicles. 

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Klaff, Sara (författare)
  • Zako, Rania (författare)
  • Sannö, Anna,1978- (författare)
  • Mälardalens universitetInnovation och produktrealisering (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Sustainability: Multidisciplinary Digital Publishing Institute (MDPI)15:182071-1050

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Chirumalla, Kote ...
Klaff, Sara
Zako, Rania
Sannö, Anna, 197 ...
Om ämnet
TEKNIK OCH TEKNOLOGIER
TEKNIK OCH TEKNO ...
och Maskinteknik
och Produktionstekni ...
Artiklar i publikationen
Sustainability
Av lärosätet
Mälardalens universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy