SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-114099"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-114099" > Creating the cautio...

Creating the cautious consumer : Marketing managerialism and bio-power in health consumption

Yngfalk, Carl, 1980- (författare)
Stockholms universitet,Stockholms centrum för forskning om offentlig sektor (SCORE),Marknadsföring
Fyrberg Yngfalk, Anna, 1980- (författare)
Stockholms universitet,Marknadsföring,Ersta Sköndal University College, Sweden
 (creator_code:org_t)
2015-02-18
2015
Engelska.
Ingår i: Journal of Macromarketing. - : SAGE Publications. - 0276-1467 .- 1552-6534. ; 35:4, s. 435-447
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • This study examines the power and potential of marketing in the proliferation of health discourses in society. More specifically, drawing on a Foucauldian bio-political framework, it undertakes a discourse analysis of a commercial weight-loss program and the service marketing managerialism it actualizes, focusing on the interactions between service workers and consumers. The study contributes to recent discussions concerning the governmentality of marketing and its effects on consumer well-being by showing how people are invested in identity work in which the body becomes a site of collective control in consumer culture. The study reveals how service marketing is infused with bio-power, which simultaneously spurs people to lose weight and constructs them as cautious consumers that embody increased levels of self-care, control, anxiety and stress. Finally, it is argued that this continuous creation of bodily distress functions as a key mechanism of the contemporary market economy under neoliberal capitalism.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Ekonomi och näringsliv -- Företagsekonomi (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Economics and Business -- Business Administration (hsv//eng)

Nyckelord

critical marketing
service
health consumption
bio-power
the body
macromarketing
företagsekonomi
Business Administration

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Yngfalk, Carl, 1 ...
Fyrberg Yngfalk, ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Ekonomi och näri ...
och Företagsekonomi
Artiklar i publikationen
Journal of Macro ...
Av lärosätet
Stockholms universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy