Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-199215" >
Hur ser universitet...
Hur ser universitetslärare på undervisning, professionell utveckling och institutionskultur?
-
- Martinsson, Dennis, 1986- (författare)
- Stockholms universitet,Juridiska institutionen
-
(creator_code:org_t)
- Stockholm : Aktuell högskolepedagogisk forskning, Centrum för Universitetslärarutbildning, Stockholms universitet, 2021
- Svenska 4 s.
- Relaterad länk:
-
https://www.su.se/ce...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I takt med att den högre utbildningen ställs inför utmaningar, exempelvis en tendens med större studentgrupper som har en varierande bakgrund och utmaningar som kan relateras till att universiteten har begränsade resurser och måste förhålla sig till tajta budgetramar, ställs allt högre krav på bland annat universitetslärares undervisningspraktik och vilja att utveckla sin pedagogik. Det har helt enkelt blivit allt viktigare att titta närmare på bland annat undervisningspraktiker och universitetslärares professionella utveckling. I en studie publicerad 2020 utforskades just sambandet mellan universitetslärares inställning till undervisning, professionell utveckling och institutionskulturen.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
Nyckelord
- förståelse för undervisning
- universitetslärares professionella utveckling
- upplevda professionella kulturer
- pedagogik
- Education
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)