Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-201768" >
Matematiskt tänkand...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Att lyfta fram språket i matematiken kan stötta många elever i sin förståelse, både elever med svenska som modersmål och flerspråkiga elever. Forskning kring matematik och flerspråkighet visar att elever gynnas av tvåspråkig undervisning tillsammans med exempelvis modersmålslärare eller jämnåriga, såväl som av en matematikundervisning som bedrivs språkutvecklande.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Didaktik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Didactics (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Lärande (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Learning (hsv//eng)
Nyckelord
- Förskoleklass
- matematikundervisning
- flerspråkighet
- matematikämnets didaktik
- Mathematics Education
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- ovr (ämneskategori)