Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:su-96041" >
Feedback in a multi...
Feedback in a multiethnic classroom discussion : a case study
-
- Strandberg, Max, 1953- (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
-
- Lindberg, Viveca, 1954- (författare)
- Stockholms universitet,Institutionen för pedagogik och didaktik
-
(creator_code:org_t)
- 2012-06-22
- 2012
- Engelska.
-
Ingår i: Intercultural Education. - : Informa UK Limited. - 1467-5986 .- 1469-8439. ; 23:2, s. 75-88
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa fler...
-
https://doi.org/10.1...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This article focuses on teaching about and for cultural diversity. More specifically, we look at the manner in which different types of teacher feedback either support or hinder student interaction and student learning. We identified seven types of feedback that were used in classroom discussions with 14–15-year-old students. The discussions and the feedback in these discussions provide insight into teaching about cultural diversity and also the impact of specific content that is focused on a sensitive topic. In this case, content of discussions related to a homework assignment about fear in different contexts.
- Artikeln berör undervisning för och om kulturell mångfald. Mer specifikt studerar vi vilka typer av feedback som förekommer i en klassrumsdiskussion mellan elever i årskurs 8 och 9 och vad de innebär för elevers lärande. Vi identifierade sju typer av feedback. Sex av dem stödde elevernas lärande medan en av dem motverkade det som undervisningen syftade till. Diskussionen och den feedback som gavs av läraren under lektionerna bidrar med insikt om undervisning om kulturell mångfald, liksom om den inverkan ett särskilt innehåll kan ha. I det här fallet var innehållet i diskussionen relaterat till en läxuppgift om rädsla i olika kontexter.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
Nyckelord
- cultural diversity
- cultural script
- feedback
- homework
- Sweden
- multicultural classrooms
- Didactics
- didaktik
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas