SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-102340"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-102340" > Reasons for teacher...

Reasons for teachers' successful development of a formative assessment practice through professional development : a motivation perspective

Andersson, Catarina, 1964- (författare)
Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM)
Palm, Torulf, 1965- (författare)
Umeå universitet,Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM)
 (creator_code:org_t)
Routledge, 2018
2018
Engelska.
Ingår i: Assessment in education. - : Routledge. - 0969-594X .- 1465-329X. ; 25:6, s. 576-597
  • Tidskriftsartikel (refereegranskat)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • Formative assessment has been shown to have the potential to significantly enhance student achievement, but a strong research base about how to support teachers to implement such a practice is lacking. This is particularly so for a conceptualisation of formative assessment as a unity of integrated formative assessment strategies. The aim of this study is to investigate why the mathematics teachers who participated in a successful professional development programme in formative assessment developed their formative classroom practice to such an extent that it had a significant impact on student achievement. An analysis of data from teacher questionnaires and interviews shows that the teachers' actions can be explained by expectancy-value theory of achievement motivation. Characteristics of the professional development programme that the teachers experienced as important for their development of a formative classroom practice are identified, and the characteristics' affordances for the development of the teachers' expectancy and value beliefs are discussed.

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)

Nyckelord

Formative assessment
assessment for learning
professional development
motivation
expectancy-value theory
matematikdidaktik
didactics of mathematics
pedagogiskt arbete
educational work

Publikations- och innehållstyp

ref (ämneskategori)
art (ämneskategori)

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Andersson, Catar ...
Palm, Torulf, 19 ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogiskt arbe ...
Artiklar i publikationen
Assessment in ed ...
Av lärosätet
Umeå universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy