Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-187207" >
Digital competence ...
Digital competence across boundaries - beyond a common Nordic model of the digitalisation of K-12 schools?
-
- Olofsson, Anders D., 1973- (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap,Department of Applied Educational Science, Umeå University, Umeå (SWE)
-
- Lindberg, Ola J., 1966- (författare)
- Umeå universitet,Pedagogiska institutionen,Department of Education, Umeå University, Umeå (SWE)
-
- Young Pedersen, Alex (författare)
- Centre for Teaching Development and Digital Media, Aarhus University, Aarhus, Denmark
-
visa fler...
-
- Arstorp, Ann-Thérèse (författare)
- Department of Educational Science, University of Southeastern Norway, Drammen, Norway
-
- Dalsgaard, Christian (författare)
- Danish School of Education, Aarhus University, Aarhus, Denmark,Danish School of Education, Aarhus University, Aarhus (DNK)
-
- Einum, Even (författare)
- Department of Teacher Education/Department of Education, Norwegian University of Technology and Science/Trondelag County Council, Trondheim, Norway
-
- Caviglia, Francesco (författare)
- Danish School of Education, Aarhus University, Aarhus, Denmark,Danish School of Education, Aarhus University, Aarhus (DNK)
-
- Ilomäki, Liisa (författare)
- Technology in Education Research Group, Faculty of Educational Sciences, University of Helsinki, Helsinki, Finland
-
- Mäkinen, Marjaana (författare)
- Department of Teacher Education, University of Turku, Turku, Finland
-
- Häkkinen, Päivi (författare)
- Finnish Institute for Educational Research, University of Finland, Jyväskylä, Finland
-
- Willermark, Sara, 1988- (författare)
- Högskolan Väst,Avd för medier och design
-
- Veermans, Marjaana (författare)
- Department of Teacher Education, University of Turku, Turku (FIN)
-
visa färre...
-
(creator_code:org_t)
- 2021-09-06
- 2021
- Engelska.
-
Ingår i: Education Inquiry. - : Taylor & Francis Group. - 2000-4508. ; 12:4, s. 317-328
- Relaterad länk:
-
https://doi.org/10.1...
-
visa fler...
-
https://umu.diva-por... (primary) (Raw object)
-
https://www.tandfonl...
-
https://hv.diva-port... (primary) (Raw object)
-
https://urn.kb.se/re...
-
https://doi.org/10.1...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- This paper explores policy related to digital competence and the digitalisation of Nordic K-12 schools. Anchored in some key transnational policies on digital competence, it describes some current Nordic movements in the national policies of Denmark, Finland, Norway and Sweden. The concept of boundary objects is used as an analytical lens, for understanding digital competence as a plastic and temporal concept that can be used to discuss the multi-dimensional translation of this concept in these Nordic countries. The paper ends with a discussion of the potential to view digital competence as a unifying boundary object that, with its plasticity, temporality and n-dimensionality, can show signs of common Nordic efforts in the K-12 school policy.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Medie- och kommunikationsvetenskap -- Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Media and Communications -- Information Systems, Social aspects (hsv//eng)
Nyckelord
- Boundary objects
- digital competence
- digital technology
- K-12 school
- nordic countries
- policy
- pedagogiskt arbete
- educational work
- Work Integrated Learning
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- art (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas
- Av författaren/redakt...
-
Olofsson, Anders ...
-
Lindberg, Ola J. ...
-
Young Pedersen, ...
-
Arstorp, Ann-Thé ...
-
Dalsgaard, Chris ...
-
Einum, Even
-
visa fler...
-
Caviglia, France ...
-
Ilomäki, Liisa
-
Mäkinen, Marjaan ...
-
Häkkinen, Päivi
-
Willermark, Sara ...
-
Veermans, Marjaa ...
-
visa färre...
- Om ämnet
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
och Pedagogiskt arbe ...
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Utbildningsveten ...
-
och Pedagogik
-
- SAMHÄLLSVETENSKAP
-
SAMHÄLLSVETENSKA ...
-
och Medie och kommun ...
-
och Systemvetenskap ...
- Artiklar i publikationen
-
Education Inquir ...
- Av lärosätet
-
Umeå universitet
-
Högskolan Väst