Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-20108" >
Sä här kan lärandet...
Sä här kan lärandet tillgodoses i en D-kurs med slimmad tilldelning!
-
- Golriz, Mohammad (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för tillämpad fysik och elektronik
-
- Sjösten, Jerry (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för tillämpad fysik och elektronik
-
(creator_code:org_t)
- umeå : Umeå Universitet, Universitetspedagogiskt centrum, 2003
- 2003
- Svenska.
-
Ingår i: En öppen högskola - vilka kunskaper och vilket lärande. - umeå : Umeå Universitet, Universitetspedagogiskt centrum. ; , s. 48-59
- Relaterad länk:
-
http://www.upc.umu.s...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Vid tidigare studentvärderingar av D-kursen och en granskning av dess tidigare innehåll, framkom det att den var i behov av vidareutveckling. En rad åtgärder genomfördes dels för att bättre anpassa kursen till studenternas förbättrade förkunskaper i värmeöverföring, dels för att komplettera de forskarförberedande momenten. Nya undervisningsmetoder infördes för att kunna ge kursen inom ramen för den minskade tidstilldelningen. En seminarieserie infördes i kursen. Studenterna fick kursmaterial som de sedan fick presentera för varandra i form av kortare föreläsningar. Varje seminarium avslutades med en diskussion där studenter och lärare fick utrymme att delge varandra sina erfarenheter och frågeställningar. Projektdelen i kursen utvidgades till att omfatta ungefär halva kursen. De valda projektämnena hade anknytning till pågående forskning och de seminariebehandlade avsnitten utgjorde ett av verktygen för studenterna i projektarbetet. Respektive moment i kursen viktades ihop vid bestämning av slutbetyget. I det här arbetet behandlas kursutvecklingsarbete, resursplanering, examination, kursvärdering samt seminarie- och projektarbete.
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)