Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-38925" >
Hur startar man ett...
Hur startar man ett helt nätbaserat utbildningsprogram? : IngOnline som ett exempel på COI för blended learning
-
- Bränberg, Agneta (författare)
- Umeå universitet,Institutionen för tillämpad fysik och elektronik
-
(creator_code:org_t)
- Umeå : Universitetspedagogiskt centrum (UPC), Umeå universitet, 2010
- 2010
- Svenska.
-
Ingår i: Undervisning på tvären. - Umeå : Universitetspedagogiskt centrum (UPC), Umeå universitet. - 9789174590647 ; , s. i-x
- Relaterad länk:
-
https://www.aurora.u...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Denna artikel kommer att beskriva hur vi, en grupp på åtta personer från åtta olika högskolor, jobbat tillsammans för att utveckla och starta ett helt nätbaserat högskoleingenjörsprogram i datateknik/elektroteknik. Arbetsmetoden som vi använt har (sett i en backspegel) vilat tungt på att vi kunnat träffas rent fysiskt för att få en social interaktion och däremellan kunnat ha olika typer av täta kontakter av mer virtuell natur där tekniken har varit till stor hjälp. Man kan uttrycka det som att vi använt så kallad Blended Learning. Formen för samverkansgruppen skulle man kunna beskriva som ett Community of Inquiry, dvs en grupp människor som samverkar för att bygga kunskap.Artikeln kommer att beskriva arbetsmetoden, hur vår grupp såg ut, vad vi har fått för erfarenheter av att jobba på detta vis, hur programmet blev och vad man kan ta med sig om man tänker starta ett nytt program på samma sätt som vi gjort.
Ämnesord
- NATURVETENSKAP -- Fysik (hsv//swe)
- NATURAL SCIENCES -- Physical Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)
Publikations- och innehållstyp
- ref (ämneskategori)
- kon (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas