Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-44811" >
Turismen i Sverige :
Turismen i Sverige : branscher och aktörer
-
- Lundmark, Linda, 1975- (författare)
- Umeå universitet,Kulturgeografiska institutionen
-
- Marjavaara, Roger, 1972- (författare)
- Umeå universitet,Kulturgeografiska institutionen
-
- Müller, Dieter K., 1968- (författare)
- Umeå universitet,Kulturgeografiska institutionen
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789147096596
- 1
- Malmö : Liber AB, 2011
- Svenska 236 s.
- Relaterad länk:
-
https://urn.kb.se/re...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- I Sverige har turismnäringen vuxit kraftigt under de senaste årtiondena, och är idag en av de sektorer av ekonomin som har störst tillväxtpotential i framtiden. Detta betyder att allt fler människor arbetar med turism och allt fler aktörer (företag och organisationer) på något sätt har en relation till denna dynamiska näring. Som en konsekvens av detta blir turismnäringen allt mer komplex och mångfacetterad. Boken Turismen i Sverige–En branschöversikt ger på ett lättbegripligt sätt läsaren en snabb inblick i turismnäringens utveckling, utbredning och omfattning i Sverige. Boken beskriver näringens olika delkomponenter utifrån ett deskriptivt och geografiskt perspektiv, vilket ger läsaren kunskaper som är nyttiga i samband med exempelvis omvärldsanalyser.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Social och ekonomisk geografi (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Social and Economic Geography (hsv//eng)
Nyckelord
- Turism
- branschkunskap
- Human geography, economic geography
- Kulturgeografi, ekonomisk geografi
- Social and Economic Geography
- kulturgeografi
Publikations- och innehållstyp
- pop (ämneskategori)
- bok (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas