Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:umu-60437" >
Podcasting mathematics
-
Bergqvist, Tomas,1962-Umeå universitet,Umeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM),Interaktiva medier och lärande (IML)
(författare)
Podcasting mathematics
- Artikel/kapitelEngelska2013
Förlag, utgivningsår, omfång ...
-
Research Information,2013
-
printrdacarrier
Nummerbeteckningar
-
LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:umu-60437
-
https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-60437URI
Kompletterande språkuppgifter
-
Språk:engelska
-
Sammanfattning på:engelska
Ingår i deldatabas
Klassifikation
-
Ämneskategori:ref swepub-contenttype
-
Ämneskategori:art swepub-publicationtype
Anmärkningar
-
In this study podcasts, i.e. short video clips, were analysed to ascertain how mathematical competencies were addressed. We analysed how the mathematical content was presented in the podcasts, and then how these characterizations related to eight students’ interest to learn mathematics. The mathematical presentations was analysed using the Mathematical Competencies Research Framework (Lithner et al., 2010). The results indicate that podcasts that address several mathematical competencies receive overall higher grades by the students in the study.
Ämnesord och genrebeteckningar
Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)
-
Umeå universitetUmeå forskningscentrum för matematikdidaktik (UFM)
(creator_code:org_t)
Sammanhörande titlar
-
Ingår i:The International Journal for Technology in Mathematics Education: Research Information20:4, s. 147-1551744-27102045-2519
Internetlänk
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas