SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-270079"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-270079" > Implications of ano...

  • Pears, ArnoldUppsala universitet,Datorteknik,UpCERG (författare)

Implications of anonymous assessment

  • Artikel/kapitelEngelska2015

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Piscataway, NJ :IEEE Press,2015
  • printrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:uu-270079
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-270079URI
  • https://doi.org/10.1109/FIE.2015.7344251DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • The role of anonymous assessment in ensuring fair and equitable outcomes for students has been one of the major tenets of educational reform over the last few decades [1]. One of the major goals of these efforts is to reduce the impact of subconscious discriminatory behaviour in assigning grades based on perceptions of ability of gender or minority groups by the examiner. Recently however research has been emerging which challenges the widespread assumptions about the benefits of anonymity drawn from Newstead's work. Contrary results include the work of Dorsey and Colliver, 1995, in medical education, and Batten et al. 2013, who explore the impact of student reputation on assessment. These and many other studies conclude that anonymous assessment resulted in no apparent changes in assessment outcomes. In this paper we explore the implications of anonymity taking examples from educational settings where student anonymity is already an adopted practice. We discuss the positive and negative implications of student anonymity, and identify areas for future research.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Nylén, AlettaUppsala universitet,Datalogi,UpCERG(Swepub:uu)any23056 (författare)
  • Uppsala universitetDatorteknik (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Proc. 45th ASEE/IEEE Frontiers in Education ConferencePiscataway, NJ : IEEE Press, s. 1404-14089781479984534

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Pears, Arnold
Nylén, Aletta
Om ämnet
NATURVETENSKAP
NATURVETENSKAP
och Data och informa ...
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
Artiklar i publikationen
Proc. 45th ASEE/ ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy