SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-43672"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-43672" > Reciprocal, evaluat...

Reciprocal, evaluation-based collaborative teaching and learning – in the information intense, dynamic and cross disciplinary environment of Bioinformatics

Langerth Zetterman, Monica (författare)
Uppsala universitet,Pedagogiska institutionen
Strömdahl, Helge (författare)
Andersson, Siv (författare)
 (creator_code:org_t)
2001
2001
Engelska.
Ingår i: In proceedings of The European Conference on Computer-Supported Collaborative Learning, Euro-CSCL 2001, Maastricht, March 22 - 24, 2001.
  • Konferensbidrag (övrigt vetenskapligt/konstnärligt)
Abstract Ämnesord
Stäng  
  • The aim of this study is to illustrate how a theory-anchored evaluation research approach can contribute to the design and evaluation efforts of CSCL courses in higher education by applying it to a course in Bioinformatics. Our educational research assign

Ämnesord

SAMHÄLLSVETENSKAP  -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogik (hsv//swe)
SOCIAL SCIENCES  -- Educational Sciences -- Pedagogy (hsv//eng)

Nyckelord

theory-based evaluation, curriculum design, reciprocal teaching, collaborative learning, Bioinformatics, cross-disciplinary contexts.
Education
Pedagogik

Publikations- och innehållstyp

vet (ämneskategori)
kon (ämneskategori)

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Langerth Zetterm ...
Strömdahl, Helge
Andersson, Siv
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy