SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-501730"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:uu-501730" > Resolving dilemmas :

  • Paulsrud, DavidUppsala universitet,Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi (författare)

Resolving dilemmas : Swedish special educators and subject teachers' perspectives on their enactment of inclusive education

  • Artikel/kapitelEngelska2024

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Routledge,2024
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:uu-501730
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:uu:diva-501730URI
  • https://doi.org/10.1080/02680939.2023.2210102DOI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:art swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • This article presents the findings from an interview study with 12 subject teachers and special educators in three Swedish lower secondary schools. The purpose of the study was to explore how school professionals perceive and respond to dilemmas related to inclusive education that require prioritizations between conflicting values, principles or goals. Through the use of conceptual tools and theoretical notions of policy enactment, the article sheds light on how such dilemmas can be played out in practice. Four different dilemmas were discerned in the analysis: special vs. general education settings, external control vs. professional freedom, curricular demands vs. students' needs and individual vs. group. The analysis illustrates how actors' perceptions and responses to dilemmas can be framed by policy demands in different ways, but also by contextual factors and the actors' roles and positions in their schools. In this way, the article provides a partly new understanding of such processes in relation to previous research. Moreover, it is argued in the article that the notion of dilemmas provides an educational dimension that can be an important addition in analyses of policy enactment.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Uppsala universitetInstitutionen för pedagogik, didaktik och utbildningssociologi (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:Journal of education policy: Routledge39:2, s. 303-3200268-09391464-5106

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Paulsrud, David
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Utbildningsveten ...
och Pedagogik
Artiklar i publikationen
Journal of educa ...
Av lärosätet
Uppsala universitet

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy