SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:DiVA.org:vti-7893"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:DiVA.org:vti-7893" > Why Sweden should n...

  • Kircher, Katja,1973-Statens väg- och transportforskningsinstitut,Samspel människa, fordon, transportsystem, MFT (författare)

Why Sweden should not do as everybody else does

  • Artikel/kapitelEngelska2013

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Göteborg, Sweden,2013
  • electronicrdacarrier

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:DiVA.org:vti-7893
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:vti:diva-7893URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska
  • Sammanfattning på:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:ref swepub-contenttype
  • Ämneskategori:kon swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Sweden is the only country in Europe that does not outlaw handheld phone use while driving. This puts some political pressure on Sweden. The Swedish Government commissioned VTI to conduct a literature review on the effects of mobile communication on driving performance, on the legal situation in other countries, and whether there were any documented effects of a legislation. The literature showed that mobile communication does influence driving behaviour, but there appears to be no increased crash risk in real traffic.Also, laws do not have a lasting effect on how much drivers use their telephones. Therefore, the Swedish Government commissioned VTI to suggest countermeasures against the dangerous use of communication devices. Several countermeasures were presented, ranging from technical solutions over monetary incentives to education and information. It was stressed that no single countermeasure was expected to be satisfactory in itself, and that it is paramount to work with a human centred perspective. While the government proposed in December 2012 not to outlaw handheld phone use, the united political opposition, via its majority in the parliament, mandated the government in March 2013 to pass such a law. Besides that, the government proposed amendments to the current regulations for quick action.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Ahlström, ChristerStatens väg- och transportforskningsinstitut,Samspel människa, fordon, transportsystem, MFT(Swepub:vti)christer.ahlstrom@vti.se (författare)
  • Gregersen, Nils PetterStatens väg- och transportforskningsinstitut,Mobilitet, aktörer och planering, MAP(Swepub:vti)nils.petter.gregersen@vti.se (författare)
  • Patten, ChristopherStatens väg- och transportforskningsinstitut,Samspel människa, fordon, transportsystem, MFT(Swepub:vti)christopher.patten@vti.se (författare)
  • Statens väg- och transportforskningsinstitutSamspel människa, fordon, transportsystem, MFT (creator_code:org_t)

Sammanhörande titlar

  • Ingår i:PROCEEDINGS of the 3rd International Conference on Driver Distraction and Inattention, September 4-6, 2013, Gothenburg, SwedenGöteborg, Sweden

Internetlänk

Till lärosätets databas

Hitta mer i SwePub

Av författaren/redakt...
Kircher, Katja, ...
Ahlström, Christ ...
Gregersen, Nils ...
Patten, Christop ...
Om ämnet
SAMHÄLLSVETENSKAP
SAMHÄLLSVETENSKA ...
och Juridik
och Juridik och samh ...
Artiklar i publikationen
Av lärosätet
VTI - Statens väg- och transportforskningsinstitut

Sök utanför SwePub

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy