Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/231718" >
Änglaspråk och magp...
Änglaspråk och magplask. Multimodalt perspektiv på svenska.
-
- Häggström, Margaretha, 1962 (författare)
- Gothenburg University,Göteborgs universitet,Institutionen för didaktik och pedagogisk profession,Department of Pedagogical, Curricular and Professional Studies
-
Charlotte, Georén Sprung (författare)
-
Theres, Kareld (författare)
-
(creator_code:org_t)
- ISBN 9789144108995
- Lund : Studentlitteratur, 2016
- Svenska.
- Relaterad länk:
-
https://gup.ub.gu.se...
-
visa fler...
-
https://urn.kb.se/re...
-
visa färre...
Abstract
Ämnesord
Stäng
- Att utbilda sig till lärare är en lång process med många steg från novis till professionell. Vägen kan se olika ut men innebär i regel både dalar och toppar, inte minst under den verksamhetsförlagda utbildningen. I boken får läsaren möta en lärarstudents process, en verksam lärares fortsatta utveckling samt en lärarutbildares syn på vad lärarstudenter behöver få med sig från sin utbildning.
Ämnesord
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences (hsv//eng)
- SAMHÄLLSVETENSKAP -- Utbildningsvetenskap -- Pedagogiskt arbete (hsv//swe)
- SOCIAL SCIENCES -- Educational Sciences -- Pedagogical Work (hsv//eng)
Nyckelord
- multimodalt perspektiv
- svenskämne
- lärarutbildning
- läraridentitet
- undervisning
Publikations- och innehållstyp
- vet (ämneskategori)
- bok (ämneskategori)
Hitta via bibliotek
Till lärosätets databas