SwePub
Sök i LIBRIS databas

  Utökad sökning

onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/254062"
 

Sökning: onr:"swepub:oai:gup.ub.gu.se/254062" > Digitalizing Consum...

Digitalizing Consumption: How Devices Shape Consumer Culture

  • BokEngelska2017

Förlag, utgivningsår, omfång ...

  • Routledge,2017

Nummerbeteckningar

  • LIBRIS-ID:oai:gup.ub.gu.se/254062
  • ISBN:9781138124899
  • https://gup.ub.gu.se/publication/254062URI
  • https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hb:diva-24994URI

Kompletterande språkuppgifter

  • Språk:engelska

Ingår i deldatabas

Klassifikation

  • Ämneskategori:vet swepub-contenttype
  • Ämneskategori:sam swepub-publicationtype

Anmärkningar

  • Contemporary consumer society is increasingly saturated by digital technology, and the devices that deliver this are increasingly transforming consumption patterns. Social media, smartphones, mobile apps and digital retailing merge with traditional consumption spheres, supported by digital devices which further encourage consumers to communicate and influence other consumers to consume. Through a wide range of empirical studies which analyse the impact of digital devices, this volume explores the digitization of consumption and shows how consumer culture and consumption practices are fundamentally intertwined and mediated by digital devices. Exploring the development of new consumer cultures, leading international scholars from sociology, marketing and ethnology examine the effects on practices of consumption and marketing, through topics including big data, digital traces, streaming services, wearables, and social media’s impact on ethical consumption. Digitalizing Consumption makes an important contribution to practice-based approaches to consumption, particularly the use of market devices in consumers’ everyday consumer life, and will be of interest to scholars of marketing, cultural studies, consumer research, organization and management.

Ämnesord och genrebeteckningar

Biuppslag (personer, institutioner, konferenser, titlar ...)

  • Cochoy, Franck,1964 (redaktör/utgivare)
  • Hagberg, Johan,1973Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centre for Retailing,Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring,Department of Business Administration, Marketing Group(Swepub:gu)xhajoh (redaktör/utgivare)
  • Petersson McIntyre, Magdalena,1968Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK),Centre for Consumer Science(Swepub:gu)xpmagl (redaktör/utgivare)
  • Sörum, Niklas,1977Gothenburg University,Göteborgs universitet,Centrum för konsumtionsvetenskap (CFK),Centre for Consumer Science(Swepub:hb)niso (redaktör/utgivare)
  • Göteborgs universitetCentre for Retailing (creator_code:org_t)

Internetlänk

Hitta via bibliotek

Till lärosätets databas

Kungliga biblioteket hanterar dina personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning (2018), GDPR. Läs mer om hur det funkar här.
Så här hanterar KB dina uppgifter vid användning av denna tjänst.

 
pil uppåt Stäng

Kopiera och spara länken för att återkomma till aktuell vy